15.4- Happy 559 Birthday Da-Vinci
לאונרדו דה ונצ'י (Leonardo di ser Piero da Vinci) איש אשכולות.
מדען, מתמטיקאי, מהנדס, ממציא, אנטומאי, צייר, פסל, אדריכל ומוזיקאי.
דה ויצ'י מוכר בעיקר בזכות יצירותיו "המונה ליזה""הסעודה האחרונה" ועוד יצירות רנסנסיות רבות, זאת בנוסף כמובן לספריו של דן בראון "צופן דה וינצ'י" והמשכיו.
ההמצאות הרבות של דה וינצ'י, כמו הצוללת המסוק טנקים וכד', כן , יש להן מכנה משותף, רבות מהן קשורות לעולם המלחמה ובמהלך הקריירה שלו היה גם יועץ מלחמתי.
בסך הכל היה לו רצון אדיר לידע ויצירה והוא הסכים להצטרף למי שהיה מוכן לתת לו להביע את עצמו.
המונה ליזה שהפכה לאייקון שלו וככל הנראה ליצירת האומנות המשוכפלת ביותר בהיסטוריה, הפכה גם לסמל של אומנות הרנסאנס בכלל.
כחלק ממחקריו הוא חקר גם אנטומיה של האדם ושל בעליי חיים, דבר אשר בא לידיי ביטוי ביצירתו "האדם הוויטרובי" בה הוא מציג את פרופורציות האדם, כלי ששימש לציירים בהמשך הדרך בנוסף לרופאים וחוקרי אנטומיה.
לאונרדו צירף טקסט לציור זה בו כתב שהציור מהווה התבוננות בפרופורציות המושלמות של גוף האדם הגברי (כמו התחכמויות רבות מצידו הוא היה מוכרח לכתוב זאת בכתב ראי) על פי מחקר של האדריכל הרומאי ויטרוביוס מהמאה ה15.
אידאל היופי וההרומניה כפי שבאים לידי ביטוי בבובות האידאל שאיתם משחקים הילדים, טיפה שונה מאלו של דה וינ צ'י. האם הפרופורציות שלנו השתנו כל כך או שאולי אנו רוצים לשנות אותם? מעניין מה הסיבות.
והמקור:
מדען, מתמטיקאי, מהנדס, ממציא, אנטומאי, צייר, פסל, אדריכל ומוזיקאי.
דה ויצ'י מוכר בעיקר בזכות יצירותיו "המונה ליזה""הסעודה האחרונה" ועוד יצירות רנסנסיות רבות, זאת בנוסף כמובן לספריו של דן בראון "צופן דה וינצ'י" והמשכיו.
ההמצאות הרבות של דה וינצ'י, כמו הצוללת המסוק טנקים וכד', כן , יש להן מכנה משותף, רבות מהן קשורות לעולם המלחמה ובמהלך הקריירה שלו היה גם יועץ מלחמתי.
בסך הכל היה לו רצון אדיר לידע ויצירה והוא הסכים להצטרף למי שהיה מוכן לתת לו להביע את עצמו.
המונה ליזה שהפכה לאייקון שלו וככל הנראה ליצירת האומנות המשוכפלת ביותר בהיסטוריה, הפכה גם לסמל של אומנות הרנסאנס בכלל.
כחלק ממחקריו הוא חקר גם אנטומיה של האדם ושל בעליי חיים, דבר אשר בא לידיי ביטוי ביצירתו "האדם הוויטרובי" בה הוא מציג את פרופורציות האדם, כלי ששימש לציירים בהמשך הדרך בנוסף לרופאים וחוקרי אנטומיה.
לאונרדו צירף טקסט לציור זה בו כתב שהציור מהווה התבוננות בפרופורציות המושלמות של גוף האדם הגברי (כמו התחכמויות רבות מצידו הוא היה מוכרח לכתוב זאת בכתב ראי) על פי מחקר של האדריכל הרומאי ויטרוביוס מהמאה ה15.
אידאל היופי וההרומניה כפי שבאים לידי ביטוי בבובות האידאל שאיתם משחקים הילדים, טיפה שונה מאלו של דה וינ צ'י. האם הפרופורציות שלנו השתנו כל כך או שאולי אנו רוצים לשנות אותם? מעניין מה הסיבות.
והמקור:
תוויות: ציור, רנסאנס, artist-birthday
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית